1. Kreatörerna har oftast redan jobbat längre och djupare med mediafrågan, direkt eller indirekt, än du kommer att hinna göra i projektet. Oftast har de tänkt rätt fast kanske inte färdigt. Tag deras idéer men kväv dem inte, ge dem syre!
2. Lyssna på vad kunden säger och vad hon inte säger. Vad hon inte vågar säga utan bara vågar drömma. Oftast har kunden mycket bättre insikter om sin marknad än du men sikten kan vara grumlad av blindskär och andra frågor. Hennes mod kan vara hämmat av konventioner. Hon behöver din hjälp med att navigera och att hissa seglen.
3. Slappna av. Låt dig föras med av kraften från idén och varumärket.
4. Lek. Lek med människorna, insikter, lösningarna, idéerna, varumärket.
5. Fantasi. Låt din fantasi vara ditt viktigaste analysinstrument.
6. Låt bli att planera media - Lös problemen!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar