2006-05-30

Aktuell kampanj, skraplotten Yezz



Nästa vecka går kampanjen igång för skraplotten Yezz.

En kul detalj i radiokampanjen är att vi går med en himla massa spotar som bara är 1 sekund långa.
Senast Manolito gjorde radiokampanj var för några veckor sedan och då gjorde vi tvärtom. Det var
i kampanjen för Håkan Nessers bok "Människa utan hund". Då gick vi istället med en enda spot men som var
2 minuter lång.

En analys av planeringen utifrån råden i Media Maniac är att vi gör precis så som det står på sidan 62 angående
radioplanering men det står i sig i konflikt med rådet på sidan 56 om tumregler vilket också är ett sätt att följa rådet. ;-)
Möjligen är planeringen även i konflikt med rådet angånde spotlängd sid 104, men det är jag inte säker på.


http://www.resume.se/nyheter/2006/05/30/triss_utmanas_med_varldens/index.xml

Inga kommentarer: