Inför kvällens 100 wattare måste jag ändå skryta lite om Myggjävlar.
FB-sidan är visserligen bara en av många aktiviteter på strategin att organisera
och underblåsa motståndsrörelsen mot mygg.
Men 70.000 likes på 2 månader är i sig värt respekt, tycker jag.
En del människor gillar visserligen inte när man svär. I synnerhet inte när man svär
i annonsrubriker. De blir rent av förbannade!
Men du ska inte vara så rädd för att folk blir arga av din kampanj.
Ta det istället som ett gott tecken.
Starka varumärken har fans och fans hämtar sin energi från sina fiender.
Alltså: för att få fans måste du ha fiender.
Så oroa dig inte över kampanjens likeability. Fundera istället på om du har tillräckligt
många med dislikeability för att ge näring till dina fans.
Det är Deportivo som med otrolig känsla sköter det redaktionella arbetet med Myggjävlar.
Om det blir pris i kväll kan man aldrig så noga veta och det spelar egentligen ingen roll.
Det är inte Munchenbryggeriet som är vår tävlingsarena.
Vår arena är butiker och villaträdgårdar där ute i verkligheten.
Just nu är FB-sidan en sleeping cell i avvaktan på att branschens gemensamma fiende ska börja röra
på sig igen. Än är slaget inte vunnet...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar